شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
حجت‌ الاسلام حبیب الله فرحزاد

کارشناس مسائل امور تربیتی واخلاقی گفت: یکی از دلایل ازدیاد آمار طلاق، ایجاد مشکلات بسیار، عدم ازدواج جوانان و عدم امنیت در جامعه و قطع صله رحم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به تبیین آثار صلوات و دلایل دوری بندگان از امام زمان(عج) پرداخت.

وی افزود: جبرئیل امین (ع)بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و فرمود «هر کس درود و صلوات بفرستد بر محمد و ال محمد هفتاد هزار فرشته بر او درود و صلوات می فرستند و ادامه داد هر کس که هفتاد هزار ملک بر او درود و صلوات بفرستند خداوند او را اهل بهشت قرار خواهد داد».

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که علی بن مهزیار اهوازی یکی از افرادی بود که توفیق تشرف به محضر بقیةالله الاعظم(عج) را پیدا کرد، افزود: در این دیدار امام زمان(عج) سه مطلب را به علی بن مهزیار فرمود که سبب دوری بندگان از ایشان شده و مردم را از یاد حضرت غافل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: این سه مطلب یکی پرداختن به جمع آوری مال دنیا از سوی مردم، دوم زورگویی و تکبر ورزیدن افراد نسبت به بندگان ضعیف مؤمن و سوم قطع رحم بین مردم است که اگر این 3 مانع برطرف شود، توفیق زیارت حضرت ولی‌عصر(عج) برای مردم حاصل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در دنیای کنونی بیشتر افراد به دنیال پول هستند و حتی برخی پول را می‌پرستند، اظهار داشت: ما نمی‌گوییم پول و مال دنیا چیز بدی است، ولی همین مال دنیا وسیله‌ای است که ما به خدا برسیم و کار خیر انجام دهیم و این در حالی است که متأسفانه در جامعه امروز میلیون‌ها نفر از دادن خمس و زکات امتناع می‌کنند و فقط به دنبال اندوختن مال دنیا هستند.

کارشناس مسائل اخلاقی خاطرنشان کرد: پول‌پرستی و دنیاپرستی یکی از اسبابی است که بندگان را از رسیدن به مقامات عالی و زیارت حضرت ولی‌عصر(عج) دور می کند و توفیق زیارت را از آنها سلب می کند.

وی با بیان این‌که مغز دین، محبت خدا و ائمه معصومین (ع)است، تصریح کرد: از امام معصوم(ع) نقل است که فرمودند «دین یعنی محبت و محبت یعنی دین» و این نشان از این دارد که مال دنیا اگر در راه خیر و محبت خدا و اهل‌بیت(ع) استفاده نشود و فقط برای کسب مقام و ثروت باشد، خداوند دو سوم دین فرد را از او می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این‌که زورگویی و تضعیف حق افراد ضعیف در جامعه یکی دیگر از اسباب دوری از امام زمان(عج) است، بیان داشت: نباید به هیچ وجه به افراد ضعیف تر از خود زور بگوییم و آنها را کوچک و حقیر بشماریم چون در درگاه الهی ملاک تقوا و عمل صالح افراد است نه قدرت بدنی و دارایی زیاد.

وی قطع رحم را سومین دلیل دوری افراد از امام زمان(عج) برشمرد و افزود: یکی از دلایل ازدیاد آمار طلاق، ایجاد مشکلات بسیار، عدم ازدواج جوانان و عدم امنیت در جامعه قطع صله رحم است و این در حالی است که ما روز به روز به ظهور حضرت حجت(عج) نزدیک می شویم ولی از هم فاصله داریم.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به نزدیکی سال نو، گفت: سال نو بهانه خوبی است که که اگر با کسی قطع رحم کرده‌ایم،پیشقدم شود و کینه و کدورت ها را دور بریزیم و وصل رحم کنیم تا ان‌شاءالله توفیق زیارت و دیدار حضرت صاحب‌الزمان(عج) را پیدا کنیم.

 

انتهای پیام 17/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha